CPC (cost per click)

A kattintás alapú (PPC) online hirdetések jellemzője, magyarul egy kattintás költsége. Azt mutatja meg, hogy mennyibe kerül a hirdetőnek, ha valaki rákattint a hirdetésére. CPC alapon működik a Google Adwords hirdetési rendszere is.
Read More

Domain

A domain egy egyedi internetes azonosító, amely egyben a weboldalak elnevezésére is szolgál. Az azonosító nevet minden esetben valamilyen végződés követ, amely a legtöbb esetben a domaint kibocsátó országra utal. (pl. .hu = Magyarország, .de = Németország, at = Ausztria stb.) Emellett léteznek ország semleges domainek is, mint a .com, .net vagy .info.
Read More

Konverzió

Egy olyan cél, amelyet a hirdető a hirdetés megjelentetésével el kíván érni. A konverzió sokféle lehet, pl. vásárlás, letöltés, ajánlatkérés, regisztráció, vagy egyszerűen csak egy kulcsfontosságú oldal meglátogatása a honlapon. A konverziók számának, költségének stb. mérésével lehetővé válik az online hirdetések hatékonyságának mérése.
Read More

Közösségi média (social media)

Azon weboldalak összefoglaló neve, amely emberek nagyszámú csoportját gyűjti össze, és lehetőséget biztosít számukra kapcsolatfelvételre, fotók, videók közzétételére, megosztására, gyors üzenetváltásra, vagy akár videohívásra, telefonálásra is. Ma Magyarországon a legismertebb ilyen oldal a Facebook, de ide sorolható a Youtube, Instagram, Twitter, de az üzleti kapcsolatok építésére szolgáló LinkedIn is.
Read More