Adwords

A Google online hirdetési rendszere, amely lehetőséget nyújt a Google saját hirdetési felületein (Google kereső, Youtube), és más idegen weboldalakon (display hálózat) hirdetések, reklámok megjelentetésére.

A Google internetes ereje miatt ez az egyik legnépszerűbb és legeredményesebb online hirdetési rendszer. PPC alapú, azaz a hirdető csak akkor fizet, ha a hirdetésre rákattintottak.

Analytics

A Google ingyenes, online statisztikai programja, amely weboldalak teljesítményének mérésére alkalmas. Részletes adatokat szolgáltat a honlap látogatókról, a látogatások forrásáról, a meglátogatott aloldalakról, és adott esetben a hozzá kapcsolt Adwords fiókban futó online kampányok eredményességéről is.

Célcsoport

Az online marketing kampányok esetében is fontos célcsoport meghatározása, amelyre pl. egy Adwords hirdetés irányul. A célcsoport demográfiai adatokkal, földrajzi elhelyezkedéssel, érdeklődési körrel, vásárlói magatartással definiált emberek összessége, akiket célcsoportra szabott kampányokkal, hirdetésekkel kívánunk elérni.